Kółko przyrodnicze

 

.

Zwierzaczek w naszej pracowni przyrodniczej

 

PRACA BADAWCZA W TERENIE

Czy wszystkie substancje rozkładają się w glebie z taką samą szybkością?
MATERIAŁY:
- przedmioty do zakopania: butelki: szklana i plastikowa, foliowa torebka , puszka metalowa i aluminiowa, arkusz gazety, suche liście, kawałki owoców: jabłka, mandarynki, banana,
- łopatka
- rękawice ogrodowe
- tabliczka oznaczająca miejsce doświadczenia
Przebieg doświadczenia:
- wybór odpowiedniego miejsca w szkolnym ogródku
- wykopanie dołka na zgromadzone przedmioty
- przykrycie przedmiotów warstwą ziemi
- oznaczenie miejsca doświadczenia
Obserwacje:
Po upływie dwóch miesięcy : wyciągnięcie zakopanych przedmiotów, uważna obserwacja i ocena stopnia ich rozkładu.
Suche liście i kawałki owoców zostały rozłożone zupełnie lub w dużym stopniu;
Papier gazetowy stał się miękki i łatwo go rozdrobnić; pozostałe przedmioty nie zmieniły wyglądu.
WNIOSEK:
Najszybciej i w największym stopniu rozkładają się w glebie substancje naturalne (organiczne), takie jak odpadki pochodzenia roślinnego.
Przedmioty wykonane ze szkła, metalu i plastiku rozkładają się kilka a nawet kilkadziesiąt lat.

 

 

NAUKOWE PRZERWY

Uczniowie klas szóstych naszej szkoły podczas przerw lekcyjnych prezentowali doświadczenia z zakresu zjawisk fizycznych. Fizyka należąca do nauk przyrodniczych jest nauką eksperymentalną tzn. opiera się głównie na doświadczeniach pozwalających badać zjawiska zachodzące w przyrodzie i prawidłowości, którym te zjawiska podlegają. 

Jak mogliśmy zaobserwować, eksperymentowanie i odkrywanie tajemnic przyrody przynosi wiele radości nie tylko dla przeprowadzających doświadczenia, ale także dla obserwujących, którzy mogli również sami eksperymentować pod czujnym okiem młodych fizyków. 

DZIEŃ DRZEWA

Sprzątanie Świata 2016

 

 

 


 

ARCHIWUM

Rok szkolny 2015/2016
Rok szkolny 2014/2015
Rok szkolny 2013/2014
Rok szkolny 2012/2013
Rok szkolny 2011/2012
Rok szkolny 2010/2011
Rok szkolny 2009/2010
Rok szkolny 2008/2009
Rok szkolny 2007/2008
Rok szkolny 2006/2007
Rok szkolny 2005/2006

plan1